informatie

Organisatie

De stichting achter Ervaar Maassluis

Over de Stichting Promotie Maassluis

In het historische hoekpand in de Nieuwstraat 2 is de Stichting Promotie Maassluis gevestigd. De Stichting Promotie Maassluis (SPM) is de marketing – en promotieorganisatie van de stad Maassluis en handelt uit de praktijknaam ‘Ervaar Maassluis’.  De Stichting Promotie Maassluis bevordert het goed functionerend toeristisch bedrijfsleven en het probeert een aangenaam en aantrekkelijk woon- en werkklimaat te creëren in Maassluis, in aanhechting met de omliggende gemeenten en regio.

Dankzij onze partners en het aantal groeiende ‘Vrienden van Ervaar Maassluis’ kan Stichting Promotie Maassluis zich hiervoor inzetten en een duidelijke bijdrage leveren aan de economie, de werkgelegenheid, het voorzieningenniveau en de leefbaarheid in onze stad Maassluis.

Bestuur

Het bestuur van de Stichting Promotie Maassluis bestaat uit:

  • Arnold Keijzer – voorzitter
  • Ric Meeuwisse – penningmeester
  • Chris Kalkman – bestuurslid
  • Rob Bosma – bestuurslid

Maar wat doen jullie dan?

Ervaar Maassluis is op te delen in twee stukken: een stuk gastheerschap (Ervaar Maassluis Info) en een stuk marketing, communicatie, promotie en citymarketing.

Ervaar Maassluis Info is het eerste wat bezoekers zien bij binnenkomst van het pand. Hier zitten 7 dagen per week gepassioneerde vrijwilligers klaar om eigen inwoners, bezoekers en toeristen te informeren over de stad, de evenementen en activiteiten en op weg te helpen. Ook kan er hier merchandise & tickets voor lokale concerten worden gekocht, zijn er leuke arrangementen te boeken (én op maat samen te stellen) en liggen er vele soorten foldermateriaal, met handige informatie over Maassluis.

Bij Ervaar Maassluis is de citymarketeer Wendy Hofman onder andere verantwoordelijk voor de uitvoering van de marketing, promotie en het gastheerschap zoals dat wordt uitgevoerd binnen Ervaar Maassluis Info. Daarnaast heeft zij nauw contact met de stakeholders, het bestuur van SPM en de burgemeester.

In de promotie wordt Wendy Hofman ondersteunt door Tom de Rave en Bianca Berkhout. Zij zorgen voor de online en offline kanalen van Ervaar Maassluis, zoals de website, social media, de digitale informatiezuilen, brochuremateriaal en de agenda.

Wat is de ambitie van de Stichting Promotie Maassluis?

Onze ambitie is om Maassluis zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor toeristen, bezoekers én (nieuwe) inwoners. Maassluis leeft en dat is aan alles te merken. Door het jaar heen zijn er vele leuke evenementen en activiteiten zoals de Furieade, de Voorjaarsfair en de Kerstmarkt. Het toerisme is de afgelopen jaren toegenomen en Maassluis profileert zich steeds meer en meer als een stad die je móet bezoeken.

Daarnaast groeit het inwonersaantal, worden er mooie (nieuw)bouwprojecten gebouwd en richt Maassluis zich op de toekomst. Aan de SPM de taak om aandacht aan deze groei te geven en zo iedereen te vertellen hoe leuk Maassluis is.

Nieuwsgierig geworden? Bezoek ons of neem contact op

Partners

Ja, ik wil graag op de hoogte gehouden worden en meld me aan voor de nieuwsbrief.